Læs mere om Skolekortet

Hvem kan få gratis skolekort

• Gratis skolekort kan udstedes til alle elever i 0. - 10. klasse, der har folkeregisteradresse i Aabenraa Kommune. Er en elev bosiddende i Aabenraa Kommune, kan eleven få gratis skolekort med gyldighed i Aabenraa Kommune og der skal købes billet/kort ved busrejser udenfor kommunegrænsen.
  • Gratis skolekort kan udstedes fra 1. august, når eleven skal starte i 0. klasse.
  • Efterskoleelever er ikke berettiget til gratis skolekort uanset efterskolens beliggenhed.
  • Eleverne skal selv sørge for at forny skolekortet i/efter sommerferien. Besked herom skrives ud på AULA.

Midlertidige skolekort

• Løjt Kirkeby Skole har et mindre antal midlertidige skolekort til udlevering til elever, der har mistet deres skolekort. Et midlertidigt skolekort må kun anvendes af elever, og SKAL afleveres tilbage efter brug.

Bestilling af nyt Skolekort

• Buskortet bestilles via AabenraaPay og koster 50 kr. (klik på Webshop). Buskortet sendes til elevens privatadresse.
  • Når eleven henvender sig på skolens kontor, kan der ved behov udleveres et midlertidigt kort, som skal returneres, når erstatningskortet modtages.

Andre regler

• Et brev udarbejdet af hjemmet eller skolen kan ikke anvendes som rejsehjemmel og vil blive inddraget ved forevisning for chaufføren i bussen. Har en elev ikke et skolekort/midlertidigt skolekort, skal der købes billet ved busrejse.
  • Et skolekort er personligt og må kun anvendes af den elev, som det er udstedt til. Det må ikke overdrages til en søskende eller ven.
  • Det er vigtigt, at eleverne ved hver eneste busrejse medbringer skolekortet og anvender det ved ind- og udstigning. Både fordi rejsende skal være i besiddelse af et gyldigt rejsehjemmel, men også fordi SydTrafik ellers ikke får korrekte rejsedata.

Personoplysninger
SydTrafiks behandling af elevernes personoplysninger - læs vedhæftet pdf-fil.

Mere info
Du kan læse mere om Skolekortet på Sydtrafiks hjemmeside og ved yderligere spørgsmål kan der sendes en besked på AULA til skolesekretær Marie-Louise Bork Nielsen.