Læringscenter

Velkommen til vores Læringscenter

Læringscentret på Løjt Kirkeby Skole har åbent i hele skoletiden. Vi understøtter elevernes læring og trivsel og vejleder elever og ansatte.

Vi formidler kontakt til idræts- kultur- og foreningslivet og arrangerer kulturtilbud som fx forfatterbesøg, biografbesøg, foredrag mm.

Vi har på vores læringscenter en bred sammensat samling af billedbøger, oplæsningsbøger, tegneserier, en masse godt og forskelligartet fag- og skønlitteratur og en stor samling af letlæsningsbøger.

Derudover formidler vi også digitale læremidler. Eleven logger ind med sit uni-login.

På læringscentret kan både elever og lærere låne materialer. Om formiddagen vil der oftest være en læringscentermedarbejder tilstede.

Der er mulighed for, at eleverne sammen med deres kontakt- eller dansklærer kan booke en ugentlig udlånstime, hvor læringsvejlederen er behjælpelig.

Læringscentret er et læringsrum, hvor eleverne kan sidde og arbejde. Der kan hentes inspiration og information i såvel analogt som digitalt materiale. Har vi ikke de ønskede materialer, søger vi hjælp hos Aabenraa Bibliotek, CFU eller naboskoler.