Princip for mobiltelefoner

Princip for placering af mobiltelefoner i mobilhotel og for brugen af mobiltelefoner –

i undervisningstiden/i pauserne

Princippet knytter an til ”Ordensregler for Løjt Kirkeby Skole”.

Formål:

• Brugen af mobiltelefoner skal sikre, at skolen og forældrene i samarbejde tager ansvar for på hvilke tidspunkter mobiltelefoner skal anvendes og hvornår de er lagt på mobilhotel.

Mål:

• Anbringelse af mobiltelefoner i mobilhotel sikrer eleverne mod de forstyrrelser, mobiltelefoner medbringer.
  • Anbringelse af mobiltelefoner i mobilhotel giver lærerne mulighed for at anvende mobiltelefonerne i undervisningen, når lærerne vurderer, at det er relevant.
  • Anbringelse af mobiltelefoner i mobilhotel giver eleverne sikkerhed for at deres telefoner bliver passet godt på.

Skolens ansvar:

• Skolen sørger for indkøb og vedligeholdelse af mobilhoteller.
  • Skolen indsamler mobiltelefoner, så hverdagen er præget af mobilfrihed.
  • Skolen anvender mobiltelefoner i undervisningen, når det er relevant.
  • Skolen er ikke ansvarlig for mobiltelefonerne, da det fortsat er en personlig ejendel.

Forældrenes ansvar:

• Forældrene forstår at baggrunden for placeringen af mobiltelefoner i mobilhoteller sker for at sikre børnene mod ydre forstyrrelser.
  • Forældrene bakker skolens princip om placering i mobilhoteller op.
  • Forældrene kontakter ikke deres børn i skoletiden, men kan ved nødvendighed kontakte skolen.

Elevernes ansvar:

• Eleverne afleverer mobiltelefoner ud fra ovenstående mål.

Evalueres i oktober 2022.

Revideret i Skolebestyrelsen.

Løjt Kirkeby Skole

1. februar 2022

Princip for mobiltelefoner 01.02.22.pdf

Shape Created with Sketch.